AKS uke 7

just dance

Knerten 1. Trinn

Vi vil fortsette å holde ro i kantinen når vi spiser. Dette er noe vi kommer til å jobbe med etter vinterferien. Også. Vi jobber også med garderobesituasjonen til 1.klasse. Vi opplever at det er mye klær som ikke blir ryddet. I løpet av AKS dagen rydder barna sine plasser. Fint om dere som foreldre også tar et titt på plassen på ettermiddagen.  Det er kor på tirsdager og mange 1.klasse er med i koret.

Vi samler barna kl.15.30 fast hver tirsdag til kor. Da kan de barna som har med ekstra matpakke, spise litt. De må ha med seg sekken og krysse seg ut på AKS. Barna må hentes på musikkrommet kl16.45. Denne uken er det mange avsluttende aktiviteter på 1.klasse.

Håndballen og eventyrstund hadde sine avslutninger denne uken før vinterferien. Bordaktivtet  just dance og tegneklubben avsluttet for 1.aktivtitetsperiode. Det begynner en ny aktivitetsperiode uke 9-14. etter vinterferien. Det er noen få ledige plasser på kreative hender. Det er ingen påmeldinger til bordaktiviteter.

Rundtomkring 2. Trinn

Endelig fungerte minecraft som det skulle og alle barna fikk vært med i samme verden. Oppdraget denne gangen var å bygge et hus enten alene eller sammen med noen andre. Man skulle ta bilder for å dokumentere arbeidet. Samarbeid er viktig å det var fint å se hvordan barna hjalp hverandre. Det ble en veldig fin aktivitet med flinke barn, som er helt med på å knuse minecraft (spør de gjerne om hvordan).

Sjakk hadde avslutning med popcorn, Magnus Carlsen filmer, og spill. Gruppe to starter etter vinterferien. Alle som har søkt plass får plass uavhengig om de har vært med tidligere.

Håndball hadde også siste gang på torsdag, her spilte de en kamp som avslutning. Gruppe to starter opp etter vinterferien. Info er sendt ut på portalen.

Kanutten 3. Og 4.trinn

Det er stor pågang på turgruppa, og det er flott å se. Det er en del barn på venteliste, og vi prøver så godt vi kan slik at de også får vært med på en tur eller to.

Det er sendt ut egen info til 4.trinn på mail.

God vinterferie!