Nytt på AKS uke 45

aksbilden

Felles

Mandag og tirsdag i uke 46 blir det endelig disco! Mandag den 12. november 17:30 – 19:00 for 1.- og 2. trinn. Tirsdag den 13. november 17:30 – 19:30 for 3.- og 4.trinn. Det er ingen påmelding til discoen. Vi krysser inn de som kommer. Alle barn må hentes eller ha en avtale med en følgegruppe. Vi sender ingen barn hjem i mørket alene.

Knerten 1.trinn

Silje som er kontaktlærer i 1B driver med ansiktsmaling. Hun vil gjerne øve på ulike design på AKS. Det vil være noen få elever om gangen (ca 8-12stk). Barna vil få mulighet til å velge mellom noen ulike design som Silje har valgt ut. Dette vil foregå på tirsdager og vi kommer til å rullere på hvem som får mulighet hver gang.

Ukens bilder er fra aktiviteten kreative hender.

Husk disco mandag den 12. nov 17.30 - 19.00.

Rundtomkring 2.trinn

Denne uken har barna på basket øvd på 2-mot-1 situasjoner og spill.

Barna på dramalek øver videre på rollene sine. Det vil bli en fremvisning av teaterstykket fredag 14.desember for foreldrene (de som har mulighet) til barna på dramagruppa i tillegg til noen av de andre elevene på 2.trinn. Vi kommer tilbake til tidspunkt neste uke men det blir mellom 14:00 og 15:00.

3.KL

Denne uken på leseløve skulle barna finne bøker med morsomme karakterer.

På fotballgruppen spilte barna på mellomstor bane. De delte seg opp i lag og øvet på å sentre til hverandre og samarbeide som et lag.

På drama øvet barna på sine replikker. Det blir oppvisning av teaterstykke 7.desember i aulaen. Vi kommer tilbake til tidspunkt.

4.kl

Denne uken på Big-klubb hadde vi om førstehjelp. Her fikk barna øvet seg på stabilt sideleie og hjertekompresjoner på dukken Anna. Alle barna synes dette var veldig spennende, og de var kjempe flinke. Neste uke har vi om forskjellige små land og mystikk. Hvor lå landet Atlantis og hvem har laget statuene på Påskeøya?

Det er ligger nå ute påmelding til (link) Megazone. Vi har booket Megazone på dagtid fra kl.14.00-16.00 to dager. Datoene for turene er fredag 23. og fredag 30 november. Vi deler barna i grupper etter det kommer inn påmeldinger.

dag
dag2