Bøler og Nøklevann musikkorps

Skolekorpset er et tilbud til alle barn og unge i alderen 8-18 på Bøler og Nøklevann skole. Barna som er med i korpset får musikkundervisning i små grupper eller individuelt, i tillegg til samspill med aspirant-, junior- eller hovedkorpset. Vi er et janitsjarkorps, og barna vil kunne lære å spille klarinett, fløyte, saksofon, horn, kornett, trombone, baryton, tuba eller slagverk/trommer. Barna som begynner i korpset får utdelt et instrument som de tar med tar med frem og tilbake for øving både hjemme og på skolen.

Den årlige medlemskontingenten er for tiden kr. 4.000,-. Dette dekker utgifter til undervisning, samspill, instrument, vedlikehold, uniform og noter. Utover dette er vi avhengige av at foreldre til tider stiller opp, blant annet under det årlige loppemarkedet og som korpsvakt et par ganger i året.

Bøler og Nøklevann musikkorps legger stor vekt på å være sosialt inkluderende og faglig utviklende. For det sosiale samholdet er den årlige turen vår til Dombås et høydepunkt, i tillegg til korpsfestivaler og andre turer og aktiviteter.

Vi har i dag ca. 80 medlemmer i korpset, og vi vil gjerne ha flere. For nærmere informasjon, se ​www.facebook.com/bolerognoklevann/