Biblioteket

Biblioteket er et sted for læring gjennom leseglede, og det brukes flittig av skolens elever. Biblioteket er bemannet av en fagutdannet bibliotekar.

Skolebiblioteket vårt er et lyst og trivelig rom som ligger sentralt plassert i skolebygget. Her får elevene gode litterære opplevelser gjennom bokprat og høytlesing, og de får hjelp av bibliotekaren til å finne den gode boka å lese.

I boksamlingen vår har vi både fag- og skjønnlitteratur, og tegneserier. Vi kjøper inn nytt og kasserer gammelt materiale hvert år, slik at samlingen alltid er relevant og fristende for elevene.

Bøkene er inndelt i ulike kategorier for at det skal være lett for elevene å finne fram til riktig bok. Bibliotekaren veileder elevene i samlingen. Her er noen eksempler på kategorier vi har i boksamlingen vår:

Skjønnlitteratur

Spenning

Fantasy

Eventyr

Tegneserier

Fotball, Kroppen, Universet, Husdyr, Krig, Vikinger osv.

Her kan du søke i hele boksamlingen vår:

Bøler skolebibliotek websøk

Tapte eller ødelagte bøker må erstattes, enten av en ny bok eller ved å betale et erstatningsgebyr. Erstatningssummen avgjøres i forhold til bokas alder og aktualitet.

Epost til bibliotekar Mathilde: mathil2711@osloskolen.no