Elever med dysleksi eller andre spesifikke lese- og skrivevansker

Elever arbeider i klasserom. (Foto: Heidi M. Skjebstad)

Programmet Lingdys Pluss:

Bøler skole har gjennom en periode nå testet ut Lingdys som program for støtte i lese- og skriveopplæringen for elever med dysleksi eller andre spesifikke lese- og skrivevansker. Vi har funnet ut at dette er et program vi anbefaler. Programmet er også anbefalt av interesseorganisasjonen Dysleksi i Norge. Programmet finnes til alle plattformer i form av app (IOS og Android), program til Mac eller pc. Det vil si at det kan fungere sømløst på tvers av enheter. Utformingen er litt ulik på de ulike plattformer, men er lett gjenkjennelig på funksjoner.

Eleven vil få opplæring i bruken av programmet på skolen av lærer eller andre ressurspersoner.

Programmet får man gjennom Nav. Informasjon om hvordan finner du her:

Mer informasjon om Lingit og Bøler skole finner du i informasjonsbrevet som ligger ved her.