Nytt på AKS uke 21

Baseledere:       23 46 43 22

AKS-mobil:         47 90 20 45

Alle

Påminner om sommerfesten. Vi har ikke fått så mange påmeldinger, men vet av erfaring at mange pleier å komme. Info er sendt ut både via portalen og ranselpost. Vær greie og si fra om dere kommer og hvor mange barn og voksne, evt om dere ikke kommer. Vi ser ut til virkelig å ha værgudene med oss i år og at vi får avholdt festen den 30. Mai i knallvær! Vi gleder oss!

Mat:

I uke 22 serveres meny 4

Knerten 1.trinn

Denne uken har vi vært mye ute i knallværet. Det er nå ekstra viktig at barna har med seg drikkeflaske slik at de kan fylle på denne i løpet av dagen. Husk å smøre barna med solkrem på morgenen, og send gjerne med navnet solkrem på skolen.

Turgruppen hadde en flott tur til Haraløkka. Her hadde de ballspill med fokus på lagspill og samarbeid.

Dramagruppen hadde lyd-improvisasjon, her ble det fokus på å bruke stemmen til et lydbilde. Det ble lyder som en dyrehage, storby med sirener, katter,  biler, musikk og samtaler.

På kreative hender laget de flotte blomsterkranser.

Det ligger mye tøy i b-bygg som tilhører forrige årstid. Flott hvis dere kan ta en titt før sommerferien og se om noe er deres.

Husk sommerfesten 30. Juni. Husk også å gi beskjed om dere kommer eller ikke.

Rundtomkring 2.trinn

Denne uken har vi vært mye ute. Det er nå ekstra viktig at barna har med seg drikkeflaske slik at de kan fylle på denne i løpet av dagen. Husk å smøre barna med solkrem på morgenen, og send gjerne med navnet solkrem på skolen.

Teater-gruppen har hatt mange ekstra øvinger denne uken og forrige uke. Det  vil bli satt opp forestilling for de som er interessert i å se på på Trikkestallen på Torshov til helgen. De har sin siste opptreden på vår egen sommerfest onsdag 30. Mai.

Husk sommerfesten 30. Juni. Husk også å gi beskjed om dere kommer eller ikke.

Kanutten 3. og 4.trinn

3.

Minner om at det er sommerfest på onsdag. Husk å melde dere på!

Vi har vært veldig mye ute i det fantastiske været. Sirkusgruppen jobber hardt for å bli klare med showet sitt før sommerfesten. Det blir generalprøve på tirsdag.

I helgen skal de som har vært med på sideprosjektet til dramagruppen med Caroline ha forestilling på trikkestallen.

4.trinn

På big-klubb har vi denne uken hatt om kosthold. Hva er et fornuftig kosthold, hvordan påvirker et godt kosthold oss? Vi har sett på hva som er sunn og usunn mat og laget enkle matretter som barna kan klare å lage hjemme alene når de etter hvert begynner å gå hjem selv rett etter skolen. Vi har laget nudler, toast, ostesmørbrød og egg.

Neste uke på big-klubb skal vi snakke om miljøet og være miljøagenter.

Overnatting var det store denne uken. Vi ble til slutt 21 barn og 4 voksne som tilbragte kvelden og natten på AKS. Alle barna oppførte seg eksemplarisk, de voksne oppførte seg også. Vi fikk en kveld der vi først delte oss i 2 grupper. Mange av guttene meldte seg frivillig til kjøkkentjeneste mens Erik og jentene bar bord og gjorde det fint til spising (bilder til høyre). Den tredje gruppen ordnet "kinosalen" og gjorde det fint der. Etter et hyggelig måltid så vi bilder fra tiden vi har hatt sammen på AKS. Det ble mye latter og gode minner. Senere hadde vi kahoot(quiz) om AKS og vi spiste godteri. Vi avsluttet kvelden med å se på film, og Erik kom innom og spanderte is på alle.

Takk for at vi får låne barna deres til litt annerledes aktiviteter. Man blir enda bedre kjent med hverandre ved slike anledninger. Vi voksne er heldige som får betalt for å ha det så hyggelig som vi har hatt det dette døgnet.

Mvh

Björn, Hennie, William & Markus